Evenimente : Eveniment Online

Seara de film – Reconstituirea

Proiectul Psycult din cadrul Asociației Studenților la Psihologie și Sociologie din Timișoara vă invită la vizionarea filmului românesc considerat ca fiind cel mai bun din istoria cinematografiei romane, de către Asociația Criticilor Români de Film. Intitulat Reconstituirea și regizat de Lucian Pintilie, filmul a provocat, în 1970, convocarea unei ședințe restrânse a Secretariatului Partidului Comunist Român, la care a participat însuși Ceaușescu, iar proiectarea lui a fost interzisă în cinematografe la numai 3 zile după lansare.

Ulterior vizionării, vă așteaptă o prelegere a Prof. univ. dr. Alin Gavreliuc în cadrul Departamentului de Psihologie de la Facultatea de Sociologie și Psihologie din Universitatea de Vest din Timișoara, susținând cursuri la specializările Psihologie, Sociologie, dar și la alte facultăți (Științe Politice, Litere).

Evenimentul va avea loc pe platforma ZOOM.
Linkul va fi postat în preajma evenimentului.

– IMPORTANT –
Pentru a putea participa este necesar să vă descărcati APLICATIA KAST pe care să vă faceți cont. Prin intermediul acesteia se va proiecta filmul fără intreruperi și cu o calitate bună. Linkul către film va fi trimis în chat-ul de pe Zoom din timpul evenimentului pentru a nu crea confuzii.

Formularul de înscriere:
https://forms.gle/mkyvhaqwXnQhQhZ7A

Despre film:
Acțiunea filmului urmărește încercarea de a filma un scurt-metraj pe baza unui incident aparent banal: o bătaie la beție între doi proaspeți absolvenți de liceu, Vuică (Mihăiță) și Ripu (Găitan), care se soldează cu un cap spart al chelnerului terasei la care au băut și cu o gheretă dărâmată. Cei doi sunt arestați, amenințați cu închisoarea și forțați să realizeze o reconstituire a bătăii în fața camerei – în schimbul căreia li se va oferi libertatea (fapt care le este însă tăinuit pentru majoritatea filmului). Condusă de un procuror imoral, echipa de filmare (din care face parte și milițianul de caz, construit în superb stil caragialesc: „ Să faci ca-n viață (…) Să faci așa cum spunem noi!”) încearcă să țină în frâu reacțiile celor doi tineri impulsive pe cât posibil, însă mai totul merge anapoda pe timpul zilei, încă de la sosirea sa. În tot grotescul situației, un singur personaj pare să-și fi păstrat integritatea morală și intelectuală: profesorul Paveliu (Emil Bota), care, în ciuda confruntărilor sale repetate cu forțele de ordine, în care subliniază explicit inumanitatea procesului la care cei doi sunt supuși ajunge și el să cedeze, pierzându-și cumpătul și îmbătându-se. El este conștiința întregului film, singurul care realizează monstruozitatea situației, care plânge în palmă – nu întâmplător este și singurul personaj care privește direct în cameră, în ochii spectatorului, după ce este redus la tăcere. La final, evenimentele pe care echipa le filmeaza devin tot mai violente.